הכוח והעצמאות שמקבלים במחנה קיץ

סאמר סקול הוא חוויה מדהימה וייחודית, שקשה מאוד להמחיש למי שלא חווה אותה בעצמו. החוויה המיוחדת הזאת באה לביטוי בכל כך הרבה דרכים שונות, ואין ספק כי היא תורמת המון לאישיות- גם של החניכים וגם של המדריכים. מבלי להתכוון לכך, מבלי ללמד או לדרוש, החניכים חווים רמה אחרת וחדשה של עצמאות, ומתמודדים עם מגוון של דילמות והזדמנויות.

להתנתק מהשגרה

אחד הדברים הכי מיוחדים של מחנה קיץ הוא ההזדמנות לבלות שבוע או שבועיים מחוץ לבית, במדינה זרה עם אנשים חדשים שהחניכים לא פגשו מעולם. זה בפני עצמו נותן לילדים את התחושה שהם עצמאיים ונמצאים ברשות עצמם, ואת התחושה שההורים סומכים עליהם ומאמינים ביכולת שלהם להתמודד. כמובן שלכל אורך הדרך יש ליווי של מדריכים בוגרים ומנוסים, שדואגים שהכול יעבור בצורה חלקה ונעימה. הסביבה הבטוחה הזו היא אחת ההזדמנויות הכי טובות לילדים לחוות את תחושת העצמאות הזו, ולהתמודד לבד עם קשיים ומכשולים, קטנים וקלים ככל שיהיו.

כל קבוצה היא מיוחדת

לכל מחנה קיץ יש את השגרה והמסורות שלו, ובכל זאת כל קבוצה בכל שנה היא ייחודית ומיוחדת. והסיבה העיקרית לכך היא החניכים והמדריכים שמגיעים באותה השנה. כל אחד מהם תורם משהו לקבוצה, משהו מהאופי הייחודי שלו. ופתאום כשהילדים נמצאים בסביבה כזו, שהיא סביבה רגועה ונעימה, בלי הלחץ והצורך לרוץ אחרי ציונים והישגים בבית הספר, פתאום יש להם את ההזדמנות לבטא את עצמם בצורה שונה וחדשה. כשאנחנו מגיעים למקום חדש אנחנו לא צריכים להתמודד עם הציפיות של האנשים שמכירים אותנו, ויכולים לתת ביטוי גם לצדדים אחרים.

וכך נוצרת התערובת המיוחדת של אותה השנה. כל ילד עם הבדיחות, הסיפורים וההרגלים שלו. וביחד הכול מתערבב ויוצר חוויה מדהימה.

לעזור אחד לשני

סאמר סקול דתי תמיד כולל מדריכים אחראיים שדואגים לחניכים, אבל בכל זאת נוצרת אווירה של קרבה גדולה בין הילדים עצמם. ולצד הפעילויות, הטיולים וכל החוויות המיוחדות, יש גם רגעים שקצת קשה. לפעמים לא ישנים טוב בלילה, לפעמים מתגעגעים, לפעמים מרגישים קצת לבד במקום החדש. וכל הרגשות האלו הם טבעיים וצפויים, ומה שהכי יפה הוא לראות איך הילדים עוזרים אחד לשני, מעודדים, תומכים. ובסופו של דבר כל ילד יוצא עם התחושה שהוא בעצמו התגבר על קשיים, אבל גם שהוא עזר לאחרים.

לרכוש שפה וחברים חדשים

אחת המטרות העיקריות של מחנה קיץ הוא לשפר את השפה ולרכוש חברים חדשים, שני הדברים האלה ביחד תורמים מאוד לביטחון העצמי של כל ילד. כאשר אנחנו רוכשים חברים חדשים זה מחזק אצלנו את האמונה שאנחנו אנשים חברותיים שיכולים להסתדר גם במקומות חדשים. ומאחר והכול נעשה בתוך המסגרת של סאמר סקול לדתיים, הילדים מגיעים למקום שבו יש להם הרבה מאפיינים משותפים שיעזרו להם להתחבר ולהכיר.

סאמר סקול בלונדון