מחנה קיץ – דרך ליצור חברים חדשים

בכל קיץ אותה השאלה מטרידה הורים רבים – כיצד לעבור את העונה החמה בשלום ואיך ניתן להפתיע את הילדים הפעם. כאשר מתחילים את החיפוש, מגלים כי קיימות היום אין-ספור אפשרויות וגימקים שונים שדרכם נעשה ניסיון ללכוד את ליבם של הילדים ושל ההורים. אלא שאם ההורה עוצר רגע, הוא נזכר שבעצם אחת החוויות הטובות ביותר שלו כילד הייתה מחנה הקיץ שבו הכיר חברים חדשים, למד דברים חדשים והתנסה בחוויות שנשארו איתו לכל אורך חייו. על הסיבות לבחור בסאמר סקול דתי – במאמר הבא.

פוגשים חברים חדשים

בשגרת היום-יום של הילדים, הם פוגשים בדרך כלל את אותם החברים שגדלו באותה סביבת מגורים שלהם. זהו כמובן המצב האידיאלי בחיי היום-יום, אך לעתים כדאי דווקא לנצל הזדמנויות לפגוש בילדים שונים מכל רחבי הארץ. כשהילד מגיע לסאמר סקול הוא קושר קשרים עם ילדים ממקומות שונים וכך לומד דברים אחרים, וחווה התנסויות המאפשרות לו לבנות את עולמו הפנימי. כך גם הילד יכול לתרגל את המיומנויות החברתיות שרכש, מיומנויות שיסייעו לו גם בעתיד כאשר יידרש ללמוד במסגרות שונות או להשתלב במקומות עבודה שונים. מכיוון שהילדים חיים ביחד זה לצד זה לכל אורך המחנה, החברויות שנוצרות הופכות לעתים להדוקות במיוחד ולבעלות משמעות רבה. ילדים רבים דואגים לשמור על קשר זה עם זה, וכיום האמצעים הטכנולוגיים מקלים זאת מאוד. מכיוון שארצנו קטנה, ייתכן בהחלט כי את אותם החברים שהילדים פגשו בסאמר סקול, הם יפגשו גם בעתיד במסגרות שונות וכך ניתנת להם האפשרות לבנות רשת חברתית עניפה.

יוצרים עולם חוויות חדש

סאמר סקול דתי מאפשר לא רק להכיר חברים חדשים, אלא ליצור עולם חוויות משותף ועשיר, עולם חוויות שבדרך כלל הילד לא נחשף אליו בשגרת היום-יום שלו. לצד פעילויות ספורטיביות מוכרות, הילד מוזמן גם להשתתף בשיעורי ספורט בתחומים שאולי לא הכיר, כגון יוגה, גולף וזומבה ואף ספורט מים מסוגים שונים. מלבד אלו, יש כמובן גם אפשרות לבחור להתמקד גם במוזיקה ובאומנות הכוללים תחומים רבים ומגוונים כגון: הפקת מוזיקה, אלתור והיפהופ, אך גם עיצוב תפאורה ואיור קומיקס. כך הילד נחשף לתכנים רבים, ויכול ליצור קשרים עם ילדים נוספים שיש להם תחומי עניין הדומים לשלו. לצד הדגש ששמים על חוויות חדשות, הצוות במחנה מאפשר לילדים ללמוד כיצד יש לעבוד ביחד בהשלמתן של משימות שונות, ואיך יש לעבוד בשיתוף פעולה מלא.

מסורת עשירה

סאמר סקול אינו רק מחנה קיץ, זוהי מסורת ארוכה שנבנתה במשך שנים ארוכות. החופש הגדול בארץ מתפרש על פני חודשיים לפחות, ואף על פי שהילדים זקוקים למנוחה מהלימודים, נדרשת גם שמירה על מסגרת מסוימת. ללא מסגרת זו, סביר להניח שכל מה שהילדים יעשו בקיץ הוא לצפות בטלוויזיה ולגלוש בטלפונים הניידים. השהות במחנה קיץ לעומת זאת, פותחת בפני הילדים אפשרויות חדשות ומאתגרת אותם להתנסויות ייחודיות. על מנת שתישמר אווירה טובה ונעימה, הצוות המקצועי דואג לנהל את המחנה מתוך גישה המתמקדת בחיובי, ובחוזקות של כל ילד. גישה זו היא מדבקת כמובן, וגם הילדים עצמם לומדים אותה ומסתייעים בה בהמשך חייהם.

בשורה התחתונה, בסאמר סקול הדתי הילדים פוגשים חברים חדשים, מתנסים בכישורים מיוחדים ובחוויות ייחודיות, וצוברים זיכרונות שילוו אותם לכל אורך חייהם.

סאמר סקול בלונדון