מסורת במחנה קיץ – אחים מייעצים

סאמר סקול הוא חוויה נפלאה וייחודית, שהרבה ילדים מחכים לה בקוצר רוח. אבל לפעמים היא יכולה להיות קצת מדאיגה, ולקראת הטיסה מתחילים להתעורר חששות שונים. אחים גדולים שכבר השתתפו במחנה קיץ מכירים את החוויה וגם את החששות שקודמים לה, ויש להם כמה טיפים ממש טובים איך להתגבר ולהפיק את המקסימום.

להסתגל למקום חדש

כשאנחנו מגיעים למקום חדש אנחנו צריכים זמן כדי להסתגל, גם לסביבה החדשה וגם לאנשים החדשים. חלקנו מצליחים להתחבר ולהיפתח בקלות, ותוך דקות כבר מנהלים שיחות נעימות עם אחרים. ואילו חלקנו מתקשים לעשות את הצעד הראשון הזה, ומתקשים לפתח שיחות ולהתקרב לאנשים חדשים.

האמת היא שהרבה אנשים מצליחים להסתיר את הפחדים האלה, ולהתנהג כאילו הם מרגישים בנוח גם במקום שהם לא מכירים. כשבפועל, לכולנו יש חששות ופחדים, וכולנו צריכים את הזמן. אז אם קשה לכם, תזכרו שזו תופעה טבעית ונורמלית.

להכיר חברים חדשים

אחד הדברים הכי מדהימים שקורים במחנה קיץ הוא ההזדמנות לפגוש המון אנשים חדשים מכל מיני מקומות בעולם. אם קשה לכם להתחיל שיחה עם קבוצה של אנשים, אתם יכולים להתחיל בקטן. להגיד שלום לילד אחד, וכבר תהיה לכם תחושה יותר נעימה. לאורך כל מחנה קיץ יהיו לכם הזדמנויות להכיר, צוות המדריכים דואג לזה כל הזמן. לא סתם מתחלקים לקבוצות שונות, למשל לפי רמת האנגלית, ועושים פעילויות משותפות ביחד. ואחרי שמתחילים להכיר את חברי הקבוצה, כבר קל יותר לדבר ולחלוק חוויות.

העיקר – ליהנות

המטרה של מחנה קיץ היא קודם כל ליהנות ולחוות דברים חדשים ומדהימים. אז אומנם לכל מחנה יש חוקים ויש את מערכת השעות והפעילויות, אבל אנחנו לא בבית הספר ולכן האווירה הרבה יותר רגועה ונעימה. גם אם מגיעים לסאמר סקול כדי לשפר את האנגלית או להשתפר בכדורגל, במדעים או בכל נושא אחר- עדיין אין כאן ציונים, וזו לא המטרה. כדאי להגיע וללמוד בכיף, בלי לפחד להיכשל או לטעות. אתם כבר תראו שתוך כדי ההנאה אתם מרוויחים ולומדים כל כך הרבה, לא רק ידע אלא גם הרבה יכולת להתמודד עם סיטואציות שונות בחיים.

תמיד יש מי שדואג לכם

מחנה קיץ הוא הזדמנות להיות יותר עצמאיים ולהתמודד לבד עם אתגרים וקשיים, אבל בתוך סביבה נוחה ובטוחה. במחנה עצמו יש את כל התנאים שהילדים צריכים, כמו חדרים נוחים וארוחות מסודרות, וצוות של מדריכים שתמיד זמינים לעזור בכל שאלה ובעיה. לכל מחנה קיץ יש את האופי שלו, למשל סאמר סקול דתי שדואג לכל החוויות והטיולים, אבל בצורה כזו שמתאימה לאורח החיים הדתי- כמו אוכל כשר, סעודת שישי, זמנים לתפילות וכל מה שצריך.

לסיכום- סאמר סקול הוא חוויה מיוחדת וכייפית, ומי יודע? אולי בשנה הבאה אתם תוכלו להיות האחים הגדולים שמייעצים.

סאמר סקול בלונדון