פעילויות מיוחדות במחנה הקיץ

במחנה קיץ, ולא משנה אם מדובר בסאמר סקול מסורתי, סאמר סקול דתי (או בחורף – סקי כשר מאורגן או כללי) או כל סוג אחר – כל יום הוא חגיגה. הילדים חוגגים יחד, מכירים זה את זה ומתנסים בפעילויות מגוונות. עם זאת, גם באמצעה של כל החגיגה הזו ניתן למצוא לא מעט אירועים שוברי שגרה – נשמע משעשע, לא? אירועים שוברי שגרה באירוע שהוא כולו שובר שגרה הוא אכן דבר משעשע, אך כזה שמשמח את הילדים בכל שנה מחדש. הנה שלושה אירועים שוברי שגרה במחנה הקיץ.

קרנבל

עבור לא מעט מחנות קיץ, ארגון קרנבל הוא אחד מימי השיא של המחנה. בכל שנה מחדש מתכנסים הילדים והצוות יחד, והקרנבל יוצא לדרך! החל משעות אחר הצהרים ועד שעות הלילה, נהנים הילדים מחגיגה מושלמת הכוללת חטיפים מדליקים, פיצות, חטיפי תירס שכיף לנשנש, פירות טריים, אבטיח רענן ומשקאות מלאי רעננות. מלבד התפריט המגוון, מחכים לילדים שפע של דוכנים מהנים במיוחד כמו לשם ציורי פנים, סדנאות צילום, משחקי מחשב כיפיים, טורנירים תחרותיים ועוד.

תחרויות ספורטיביות

תחרויות ספורטיביות מתקיימות במסגרת אחד מימי השיא של המחנה, ומדובר בחגיגה גדולה ומלאת אדרנלין. הילדים מתחרים בטורנירים ספורטיביים שונים – כדורגל, כדורסל, מיני גולף, טניס ועוד מגוון רחב של פעילויות כיפיות במיוחד. יחד עם זאת, בטורנירים הללו ניתן דגש מיוחד על האווירה החברתית והנעימה בין חברי המחנה. אם בימים כתיקונם תחרויות ספורט נחשבות למתוחות ומעורב בהם לא מעט אמוציות – כאן הילדים מחייכים, מאושרים, ונהנים מעצם הפעילות ומכך שהם משחקים עם חבריהם. כמובן שכולם רוצים לנצח, אך כשזה נעשה באווירה בריאה וידידותית – התוצאות, לא משנה מה יהיו, משמחות את כולם!

למעשה, התחרותיות הבריאה הזו הופכת כל ילד להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמו. במקום להיות בתחרות עם אחרים, הוא מתחרה מול עצמו, דוחף את עצמו להישגים טובים יותר, להתמקד בכישורים אישיים או ספורטיבים שהוא רוצה לפתח ויחד עם זאת – עדיין ליהנות מהמשחק.

מסלולים בטבע

בין השימוש בסמארטפון, בטאבלט ובמחשבים – לפעמים אנחנו שוכחים את הטבע ואת העולם החיצון. במחנה קיץ כל יום הוא יום בו החניכים מבלים זה עם זה ובאופן טבעי כמות הזמן שהם מבלים בחברת אמצעים אלקטרוניים פוחתת, אך דרך ימי הכיף של הילדים בטבע – הם מתנתקים לחלוטין, מתחברים לגמרי לטבע ולשמש ונהנים לחקור מסלולים חדשים. זוהי הזדמנות נהדרת עבורם לנשום אוויר צח, ליהנות מחברת חבריהם ולשפר את בריאותם הגופנית והנפשית – כשהם נהנים לחלוטין! בנוסף, לומדים הילדים מידע חדש ומרתק אודות הצמחים הסובבים אותם, ההיסטוריה של המקומות בהם הם מטיילים, בעלי החיים שפוגשים בדרך וכמובן – נהנים מהדרך. כשמגיעים לפסגה, כמובן, אין דבר מספק יותר, אך לא פחות חשוב ולא פחות מהנה היא גם הדרך לשם.

סאמר סקול בלונדון